"Pain of mind is worse than pain of body."

Det er som om at jeg er besat.
Besat af dæmoner som kun vil mig ondt.

Jeg tror virkelig at jeg er ved at blive psykisk syg. Spørgsmålet er...
Hvorfor lige mig?

"The chains of habit are too weak to be felt until they are too strong to be broken."


tirsdag den 10. januar 2012

Så rakte helvede en hånd ud til mig og fik mig til at se tilbage.

Behandlingen hjalp mig, meget endda. Men idet at mine tvangshandlinger og tvangstanker døde, blev nye skabt. Jeg begyndte at være bange for bakterier på toiletbrædder. Ikke bare offentligt, men også hjemme. FØR og EFTER jeg brugte toilettet vaskede jeg brættet af.


Der var mange steder hvor jeg ikke kunne vaske 'de overførte bakterier' af. Det kunne enten være i supermarkeder, skolen, på gaden, biblioteket og/eller til fritidsaktiviteter...
Så min lille djævel til en OCD, fandt på et meget hjælpsomt ritual. 
Gavmildt og meget betænksomt af den.
Jeg kunne 'vifte' bakterierne pist væk med hånden!


SVUUSJHH!
- Så drillede min OCD ikke mere.
I hvert fald ikke for indenfor de næste 10 minutter.
Medmindre jeg selvfølgelig kom forbi en stol.
Eller en person.
Eller en persons bil.

Men så småt begynder OCD'en at kede sig.
Så til sidst havde jeg ikke tal på, hvor mange gange om dagen, jeg viftede med min hånd, foran mit ansigt, for at fjerne bakterier og dårlige tanker om en genstand eller en person.
Og det værste... Folk begyndte at lægge mærke til det. Efter en snak med Sanne, om at det skulle stoppes og at jeg skulle begynde at udfordre mig selv, så skabte min OCD bare en erstatning:


 Én finger i stedet for én hånd, 
ville ingen lægge så meget mærke til.
Eller..? 

Da ritualet med fingeren også skulle stoppes, måtte min OCD jo finde på noget andet igen, som mindede lidt om de lignende 'forbudte' ritualer. 
 
Mit hoved var nødsaget til at kigge tilbage på hver en ting eller hver en person, som min OCD henvendte sig til. Det gik helt amok, og mit hoved vendte sig om konstant. Når jeg gik på gaden, såvel som jeg sad i bilen, vendte og drejede mit hovede sig.

Jeg gør det stadig af og til når jeg er bange for at der går nogle bag mig...
Men det er det meget hyppige OCD-ritual, som kaldes: Checking. Checking er OCD-ritualer hvor den OCD-ramte hele tiden skal checke noget bestemt. I mit tilfælde om der er nogle eller noget bag mig.

En dedikation til min OCD:
Djævlen/OCD

Ingen kommentarer:

Send en kommentar