"Pain of mind is worse than pain of body."

Det er som om at jeg er besat.
Besat af dæmoner som kun vil mig ondt.

Jeg tror virkelig at jeg er ved at blive psykisk syg. Spørgsmålet er...
Hvorfor lige mig?

"The chains of habit are too weak to be felt until they are too strong to be broken."


tirsdag den 10. januar 2012

Bogen med kvinden.

Hos min psykolog fik jeg en speciel bog. Altså den var nu ikke så speciel, udover det meget specielle kunstværk, som var malet udenpå. Men det var ellers bare en ganske almindelig notesbog.
Den 'ganske almindelige notesbog' blev snart min redning. Jeg fik til opgave at HVER DAG, inden jeg børstede tænder, skulle jeg skrive om jeg havde udført en tvangshandling som vi mere, børnevenligt, kaldte: "Snydehandlinger". Jeg har altid syntes (og jeg er åbenbart ikke den eneste) at "tvangstanker" og "tvangshandlinger" lyder så... overdrevet! Så 'tvunget'. Om man så må sige; så 'sygt'.

Denne bog er min helt personlige bog, og normalt har det kun være mine forældre og mig, der 'måtte' kigge i den... Nu vil jeg gerne vise den frem:


Dette var det system, som min psykolog, Sanne og jeg brugte.
Jeg skulle hver dag sætte en kryds eller et minus, om hvorvidt jeg havde udført "snydehandlinger".
Et X for IKKE at have gjort det, og et minus for at have gjort.

Dette billede her er taget efter noget tid i behandling. Som du kan se er der flest krydser. Men se på disse to  billeder som er fra starten af min behandling.
(Undskyld hvordan billederne er roteret, men kan slet ikke rotere disse billeder...):


 Kan du se forskel..?
- Jeg kunne mærke forskel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar